Dostałem decyzję PFR – co dalej?

Dostałem decyzję PFR – co dalej?

PFR może wydać 3 decyzje po rozpatrzeniu Twojego wniosku o przyznanie subwencji z tarczy finansowej PFR.

W zależności od tego, czy będzie to decyja:

  1. pozytywna
  2. częściowo pozytywna
  3. negatywna

scenariusz będzie zupełnie inny.

Regulamin tarczy finansowej PFR nie jest najłatwiejszą lekturą, dlatego ułatwię Ci sprawę i w tym artykule znajdziesz odpowiedź na pytanie, co dalej, w każdym z ww. przypadków.

Decyzja pozytywna

Gratulacje!

Dostałeś decyzję o całej wnioskowanej kwoty. Teraz pamiętaj, że:

  1. kwotę subwencji należy wydać na koszty prowadzenia działalności gospodarczej. Nieprawidłowe wydawanie subwencji może skończyć się decyzją PFR o obowiązku zwrotu całości subwencji.
  2. o tym, ile będziesz musiał zwrócić z subwencji decyduje przede wszystkim utrzymanie działalności oraz stanu zatrudnienia, co powinno być wskazówką, na co tę subwencję wydać.
  3. masz 10 dni roboczych od upływu 12 miesięcy od dnia wypłaty subwencji finansowej na złożenie oświadczenia o rozliczeniu subwencji finansowej. Brak oświadczenia w terminie = obowiązek zwrotu subwencji w całości.

Jeżeli nie wiesz jak zabrać się za ewidencjonowanie wydatków

lub

nie jesteś pewien, czy Twój pomysł na spożytkowanie subwencji jest zgody z regulaminem PFR i umową subwencji

to szkolenie jest dla Ciebie!

Kiedy już otrzymasz subwencję z tarczy finansowej PFR powinieneś wiedzieć, na co możesz ją wydać, żeby ewentualna kontrola nie zakończyła się obowiązkiem zwrotu całej przyznanej Ci kwoty. W związku z tym, na bazie kilkudziesięciu przypadków, które przerobiłyśmy od czasu pojawienia się subwencji z tarczy finansowej PFR, przygotowałyśmy dla Ciebie szkolenie online. Dostęp do szkolenia możesz kupić od 12 lipca 2020 r. tutaj.

Decyzja częściowo pozytywna

Gratulacje! Decyzja częściowo pozytywna to zawsze jakiś pieniądz w kieszeni.

  1. Kwotę subwencji należy wydać na koszty prowadzenia działalności gospodarczej. Nieprawidłowe wydawanie subwencji może skończyć się decyzją PFR o obowiązku zwrotu całości subwencji.
  2. O tym, ile będziesz musiał zwrócić z subwencji decyduje przede wszystkim utrzymanie działalności jako takiej oraz stanu zatrudnienia, co powinno być wskazówką, na co tę subwencję wydać.
  3. Masz 10 dni roboczych od upływu 12 miesięcy od dnia wypłaty subwencji finansowej na złożenie oświadczenia o rozliczeniu subwencji finansowej. Brak oświadczenia w terminie = obowiązek zwrotu subwencji w całości.

A teraz – co zrobić, żeby ta suma była okrąglejsza?

  1. Wyjaśnij rozbieżności wskazane w decyzji PFR, które spowodowały, że dostałeś mniej niż wnioskowałeś.
  2. Upewnij się, że odpowiednie dane zostały uaktualnione w odpowiednich rejestrach.
  3. Złóż odwołanie w tym samym banku, w którym składałeś wniosek;.
  4. Pamiętaj, że odwołanie musi zawierać numer umowy subwencji finansowej wygenerowany przez bank oraz zawierać wszystkie oświadczenia, które są wymagane dla złożenia wniosku o udzielenie subwencji PFR.

Ważne! Odwołanie dotyczy tylko i wyłącznie sytuacji, w której PFR udzielił Ci subwencji, ale w kwocie niższej niż wnioskowałeś. Nie składasz odwołania w sytuacji, w której PFR odmówił Ci udzielenia subwencji w całości. 

Odwołanie możesz złożyć maksymalnie 2 razy. Odwołanie możesz złożyć w ciągu 2 miesięcy od dnia zawarcia umowy o subwencję. W w ramach odwołania nie masz możliwości załączenia dokumentów. Rozpatrywanie reklamacji jest w pełni zautomatyzowane.

Jeżeli w wyniku Twojego błędu PFR przyznał Ci subwencję finansową w kwocie rażąco niższej niż maksymalna kwota, o którą mogłeś wnioskować zwróć się do PFR z zapytaniem (reklamacją) o wyjaśnienie tej sytuacji za pośrednictwem banku, w którym składałeś wniosek o przyznanie subwencji.

Decyzja negatywna

Ups, coś poszło nie tak, ale jest światełko w tunelu. Co robić?

  1. Wyjaśnij rozbieżności wskazane w decyzji PFR, które spowodowały, że dostałeś mniej niż wnioskowałeś.
  2. Upewnij się, że odpowiednie dane zostały uaktualnione w odpowiednich rejestrach.
  3. Złóż wniosek raz jeszcze z poprawnymi danymi.

W nowym wniosku wszystko było w porządku, wygląda na to, że coś nie tak z systemem?

  1. Zwróć się z zapytaniem dotyczącym odmowy udzielenia subwencji i załącz dokumenty potwierdzające rzeczywiste dane wskazywane przez Ciebie we wniosku o subwencję finansową PFR.
  2. Zapytanie (nazywaną potocznie przez PFR reklamacją) składasz za pośrednictwem banku, w którym składałeś wniosek o przyznanie subwencji PFR.

Nasza strona używa plików cookies w celu umożliwienia jej prawidłowego działania oraz w celu prowadzenia anonimowych statystyk i innych działań analitycznych przedstawiających sposób korzystania ze strony internetowej przez użytkowników. Więcej informacji, w szczególności dotyczących przetwarzania danych osobowych, znajduje się w Polityce prywatności dostępnej tutaj.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close